Corona iFokus

Corona

Etikettpolitik
Läst 75 ggr
Staffan
0

Trängselavgifterna

Myndigheterna uppmanar alla som inte kan jobba hemmifrån att ta sig till jobbet på andra sätt än kommunalt. Det kan jag förstå. Det jag däremot inte kan förstå är varför man inte då tar bort trängselavgifterna som gör det så kostsamt att ta bilen till jobbet. Vore det inte rimligt att ta bort avgifterna just nu?

// Staffan

• Redigerat 2020-11-03 19:03 av Staffan
[Moon AppleGrey]
0

Man kan ju tycka det. Är inte så insatt i vad Stockholmarna gör.
Finns det fler städer än de som har trängselskatt förresten?

Maria
0

Göteborg har.

Jag kan också tycka att man kanske skulle ta bort dessa avgifter.
60 kronor dagen kostar det, tur och returresa i Göteborg med lokaltrafiken och maxbeloppet på trängselskatten tror jag är lika mycket per dygn.

/Maria

Maleficum
0

#1: Göteborg har, för övrigt vet jag inte.

Men skulle väl också tycka de kunde skippa trängselskatten eller åtminstone minska den (eller som jag länge tyckt, ta bort den för att man åker ut ur stan för det är väl ändå vad den är till för, att försöka minska bilarna inne i stan).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

[Moon AppleGrey]
0

#2 & #3 Där ser man.
Slopa trängselskatten helt i de städerna, eller åtminstone minska den tåls att fundera på.

Draken
0

Vi har ingen trängselskatt, men däremot infrastruktur avgift om man skall över bron. Vilket jag tycker är konstig att det finns en avgift på bron, därför att de som använder bron behöver inte åka in i stan.

Inne i stan har vi ingen trängselskatt, så många åker ju där istället …Helt vrickad att de inte lägger avgiften inne i stan istället för på bron.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis