Corona iFokus

Corona

Etikettkollektivtrafik
Läst 157 ggr
Staffan
0

Kollektivtrafiken

Det är många som behöver kollektivtrafiken för att tex komma till jobbet. Hur tycker du kollektivtrafiken fungerar där du bor? Tycker du det går att skapa det utrymme de rekommenderar eller är svårt att få det?

// Staffan

Niklas
0

Jag har inte åkt kollektivtrafik sen pandemin startade. SL själva rekommenderar att man inte åker med dem.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Karmatarerskanise
0

Åker inte kollektivt själv. Men de vänner som gör det berättar hur det absolut inte går att hålla avstånd utan man står tätt intill andra.

Maria
0

På morgonen åker jag med min man till jobbet och hemresan brukar vara innan stora rusningen så jag har tur.

/Maria

OberonsMatte
0

Jag bor i Stockholm och måste åka buss för att komma till och från jobbet. Ibland är det så många på bussen att det inte går att hålla rekommenderat avstånd eller ens få ett dubbelsäte för sig själv.

En gång var det en passagerare som valde att stå upp vid barnvagnsutrymmet istället för att sätta sig på ett säte, men hon fick tillsägelse av chauffören att sätta sig eller kliva av bussen. Hon klev av.

Sajtvärd Katter iFokus

Calcifer
0

Jag åker buss som vanligt. Bor i en så pass liten stad att det aldrig är fullt på bussen. Ibland är man helt själv, dessutom. Oftast är det väl 3-6 personer som åker samtidigt. Så det går att hålla avstånd. Man går in genom bakre dörren och de främsta sätena är avspärrade och man kan inte längre betala med kort utan måste ha busskort eller använda appen.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Draken
0

Använder ytterst sällan kollektivtrafiken över huvudtaget. Tar oftast bilen eller så går jag.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

johan
0

Hade slutat att åka kollektivt redan innan då jag skaffade elcykel. Jobbade dessutom hemma redan innan. Behövde förflytta mig någon gång per vecka och då gick det utmärkt med cykel.

Tycker synd om dom som inte har något val. Jag vet hur det ofta ser ut på bussar och tunnelbana på mornarna och eftermiddagarna här. Inte kul.

Mvh // Johan

[Hayabusa]
0

"Hur tycker du kollektivtrafiken fungerar där du bor?"

Tja, bra fråga. Det beror i stor utsträckning på en rad faktorer. Det är stor skillnad på vart jag åker, är det lokalt så är det glest med passagerare. I närmsta större stad är situationen helt annorlunda - där är det inte ens ett alternativ för mig.

Lia
1

Jag har inte åkt kollektivt sedan pandemin bröt ut. Min man har åkt en gång, men då var han själv på bussen. Det var gratis att hoppa på och den gick när den skulle. Jag får hjälp av min mamma att bli skjutsad ifall jag ska någonstans. Men i vår stad finns vårdcentral, apotek, affär och makens arbete så det behövs inte att vi åker kollektivt.

Draken
1

#8: Näst yngsta dottern kom med bussen från skolan nu, och hon tyckte det var lite obehagligt, de stog som packade sillar på bussen. Vi funderar på om vi skall börja köra barnen till skolan, precis som vi gjorde i våras.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Niklas
0

#10: Kan vara en bra idé tills de fått ordning på trängseln.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Karmatarerskanise
0

#10: ja det låter som en bra idé att köra dom